Ortodonti

Ortodonti Nedir?

Güzel bir gülümseme kişinin iş ortamında, okul ortamında ve özel hayatında kendini daha iyi hissetmesinin ve özgüveninin yükselmesinin anahtarıdır diyebiliriz. Ortodonti her şeyden önce bize güzel bir gülümseme oluşturarak bu anahtarı sağlar. Güzel bir gülümseme hiç kimse için ulaşılmaz bir hayal değildir.

Estetik ve psikolojik katkılarının yanı sıra ortodonti tedavisinin genel sağlık durumumuz üzerinde de olumlu etkileri vardır. Çapraşık dişler ağız temizliğini zorlaştırır. Kötü kapanış diş yüzeylerinde aşınmalara, çiğneme, konuşma gibi fonksiyon bozukluklarına ve kemik ve diş eti çekilmelerine sebebiyet vermektedir. Bu durumlar süregeldiği takdirde zamanla çene eklemi hastalıkları ve çene ağrıları meydana gelir. Tedavi edilmediği takdirde bu bozukluklar erken diş kaybı gibi geri dönüşü mümkün olmayan durumlara neden olabilmektedir.

Neden Ortodonti Tedavisi Görmeliyiz?

Ortodonti Uzmanına İlk Ne Zaman Gitmeliyiz?

Çocukların 7 yaşından itibaren ortodonti uzmanı tarafından kontrol edilmesi Amerikan Ortodonti Derneği (American Association of Orthodontics) tarafından şiddetle tavsiye edilmektedir çünkü bu yaşlarda ağızda henüz süt dişleri bulunduğundan çene ve diş gelişimindeki problemlerin erken teşhisi mümkündür. Bazı ortodontik problemlerin tedavisi yalnızca erken çocukluk döneminde mümkün olduğu için anomalinin erken teşhis edilmesi tedavi için çok büyük önem taşır.

Her Yaşta Ortodonti Tedavisi Mümkün mü?

Çene kemiklerini ilgilendiren sorunların tanı ve tedavisi ancak birey büyüme gelişimini tamamlamadan mümkün olduğu için ortodonti tedavisi için ideal dönem çocukluk dönemidir. Bireyin kemik gelişimi durduktan sonra işler daha zor bir hal alır. Fakat yine de doğru seçilmiş bir tedavi yöntemiyle kusursuz bir gülümsemeye sahip olmak her yaşta mümkündür.

Ortodontik Tedavide Ne Tür Malzeme Kullanılır?

Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte tedavide kullanılan malzeme çeşitliliği de ciddi oranda artmıştır. Dışarıdan farkedilmeyen tamamen şeffaf safir braketler, şeffaf teller, dişlerin iç kısmına yapıştırılan braketler (lingual teknik), istenildiğinde çıkartılabilen şeffaf plaklar (invisalign) gibi pek çok seçenek tedavi için hastaya sunulmaktadır. Bunun yanında daha küçük boyutlara sahip olan ve kişiye özel üretilen malzemeler hastanın yaşam kalitesini düşürmeden, ağrısız sızısız bir tedaviyi olanaklı kılmaktadır. Doğru doktor tercihiyle beraber pek çok tedavi 1 yıldan kısa sürede başarıyla sonuçlanabilmektedir çünkü artık çok uzun süreli aktif kuvvet uygulayan malzemeler tedavilerde kullanılabilmektedir.

Ortodonti

Mum Kullanımı

Ortodontik şikâyetleri için ortodonti tedavisine başlayanlar mutlaka mum kullanımını doktorundan yâda çevreden duyarlar. Braketlerin ağız dokularını tahriş edip rahatsızlık vermesi sonucunda yaşanan olumsuz durumlar için ortodontist, ortodontik mumları sizlere verecektir. Bu nedenle, ağız içinizde herhangi bir rahatsızlık yaşıyorsanız ortodontistiniz ile görüşmeli ve mum kullanımına başlamalısınız.

Dişlerin Fırçalanması

Dişlerini fırçalamak isteyen herkes ortodontik tedaviler sonrasında diş fırçalaması konusunu merak eder. Her yemek sonrası dişlerin fırçalanması plak birikiminin oluşmasını engellemesi açısından çok önemlidir. Ayrıca, dişler üzerinde oluşacak beyaz renklenmelerin de önüne geçen dişlerin fırçalanması, braketlerin zayıflamalarını da engelleyecektir. Eğer ki, ortodontik tedavileriniz sonrasında dişlerinizin ve ağzınızın bakımına özen göstermez iseniz braket ve diş arasındaki bağlantıların zayıflamasına yol açar ve tedavinizin de daha da uzaması durumu ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

İstanbul Ortodonti Uzmanı Ufuk Ok Bilgilendirme Paylaşımları
Doç. Dr. Ufuk Ok Whatsapp