Şeffaf Plak Tedavisi İstanbul

Ortodonti tedavi yöntemleri arasında sıklıkla değerlendirilen şeffaf plak istanbul uygulamaları, sağladığı faydalar ve avantajlar ile birçok hasta tarafından talep edilmektedir. Dr.Dt.Ufuk Ok ve yardımcıları tarafından tatbik edilen bu uygulamalarda yüzde yüz oranında hasta memnuniyeti sağlanmaktadır. Ön muayene için hem online platformlar hem de telefon hatları aktif olarak kullanılabilir. Hasta hikayesi alınıp şikayetleri dinlendikten sonra bir dizi testler yapılmaktadır. Ek bir sağlık problemi olmayan herkes şeffaf plak yaptırabilir.

Şeffaf Plaklar ve Sunduğu Avantajlar

Söz konusu uygulamanın birden fazla avantajı bulunmaktadır. Bu avantajlar günden güne yayıldığı için en sık yapılan uygulamaların başında geliyor. En başta estetik açıdan kaygıları bulunan tüm hastalara şeffaf plak tedavisi istanbul seçenekleri sunulmaktadır. Hiçbir şekilde görünmüyor olması genel ağız estetiği açısından büyük oranda avantajlı bulunmaktadır. Diğer plaklar bariz ve belirgin bir şekilde görüldüğü için çoğu hasta tarafından sağlıklı dahi olsa estetik dışı görüldüğü için talep edilmemektedir.

Söz konusu uygulamaların sunduğu avantajlar bunlarla sınırlı değildir. Diş bozukluklarının kalıcı bir şekilde düzelmesini sağlayan şeffaf plaklar teknoloji desteği ile birlikte tatbik edilmektedir. Hastanelerde birden fazla dijital gösterge ve cihaz çok daha hızlı ve sağlıklı bir şekilde şeffaf plakların takılması için çalışmaktadır. Bu plakların en önemli özelliklerinden biri hastaların istedikleri zamanlarda çıkarabiliyor olmasıdır. Bu açıdan bakıldığında son derece pratik bulunmaktadır. Aynı zamanda diğer modellerinin aksine temizliği ve bakımı da aynı oranda kolaydır.

Daha önceki plak deneyimlerinde tahriş gibi rahatsızlıklardan şikayet edenler için de sunulan avantajlar söz konusudur. Plaklar ağızda ne kadar kalırsa kalsın hiçbir şekilde tahrişe neden olmaz. Tamamen yumuşak maddelerden yapılmaktadır. Test edilip onaylanma süreçlerinden geçerek hastalara takıldığı için de istenmeyen yan etkilere yol açmaz.

Piyasada yer alan tüm diş tellerine oranla çok daha rahat olduğu da daha önceden şeffaf plak taktıranların dile getirdiği bir diğer avantajdır. Sayılabilecek bir diğer yarar ise hiçbir kısıtlama olmadan beslenmeye devam edilmesidir. Örneğin bazı diş tellerinde asitli, aşırı soğuk ya da sıcak şeylerin tüketilmesi yasaklanmıştır. Ancak söz konusu şeffaf plaklar olduğunda böyle bir kısıtlamaya lüzum görülmemektedir.

Şeffaf Plak Nasıl Uygulanıyor?

Hastaların fazlaca merak ettiği konuların başında şeffaf plakların nasıl uygulandığı yönündeki sorular geliyor. Şeffaf plaklar teknoloji destekli üretilip imal edildikleri için hiçbir yan etkisi bulunmadan, hızlı bir şekilde uygulanabilir. Genelde tek bir seans bunun için yeterli olmaktadır. Ölçülerin alınması ve diğer işlemlerin tamamlanması için bazen seans süreleri 2 ya da 3’e kadar çıkabilir. Sadece uzman, alanında deneyimli ve eğitim görmüş kişiler tarafından ifa edilmelidir. Bunun için de bir ön muayene şarttır.

Her plak hastaya özel bir şekilde imal edildiği için uygulama esnasında herhangi bir komplikasyona rastlanmaz. Plaklar takılmadan önce son kez çeşitli kontroller yapılır. Plakların iki hafta süreyle yenilenmesi gerekmektedir. Bu alanda doktorlar ve yardımcıları hastaları doğru bir şekilde bilgilendirir. İlk plaklardan sonra yapılan uygulamanın adı butondur. Daha sonrasında ikinci plaklar takılarak işlemler tamamlanır.

Şeffaf Plak Fiyatları ve Sıklıkla Merak Edilenler

Merak edilen konulardan bir diğeri de şeffaf plak tedavisi fiyatları istanbul kapsamında yöneltilen sorulardır. Bu kapsamda net bir bilgi vermek doğru olmayacaktır. Ancak ilk muayeneden sonra kullanılacak malzemeler ve plak cinsi belirlendikten sonra fiyat teklifi almak mümkündür.

Şeffaf plak uygulamalarının bir yan etkisi olup olmadığı da sıklıkla merak edilen bir diğer husustur. Tamamen sağlıklı olan plaklar hiçbir şekilde yan etkilere yol açmaz.

İstanbul Ortodonti Uzmanı Ufuk Ok Bilgilendirme Paylaşımları
Doç. Dr. Ufuk Ok Whatsapp